Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Sov gott, älskade Dinno!

Av Louise - 24 juni 2010 20:16

Ibland räcker inte alla hållna tummar, tassar och tår till. Det gick tyvärr inte bra. De fick bort stenen och Dianthus höll på att vakna upp vid tvåtiden, så veterinären ringde oss för att vi skulle vara beredda på att ta oss dit till 16-17.

Han lyckades dock aldrig att vakna upp ordentligt efter narkosen, så han somnade in en liten stund innan vi kom dit. Jag hoppades nog på lite för mycket, för jag klarar verkligen inte det här. Jag vill bara skrika.



Dinno var så kolugn och mysig, så underbar. Den sista tiden var han så pigg och framåt. Det tar verkligen emot att han är borta. Han var så frisk i själ och sinne, verkade må så bra, men kroppen hängde inte riktigt med.

Jag saknar dig, min älskade lilla bulle, jag saknar dig så otroligt mycket. Nu har du i alla fall inte ont mer och kan möta din bästa vän Cinnober vid regnbågsbron.

Sov gott, älsklingsgubben. Du blir för alltid älskad och saknad.

 
 
jenny

jenny

24 juni 2010 21:59

näe vad tråkigt :(
vila i frid fina gris!
*styrkekramar*

http://jjennnyys.blogg.se

 
Jenny & Grisfisarna

Jenny & Grisfisarna

24 juni 2010 22:47

Herregud så sorgligt det blev Louise! :'( Beklagar verkligen, jag som verkligen höll tummarna tills de blev lila *generad*! Men ibland så går det inte som man hoppats precis som du säger ... Usch vet inte vad jag ska skriva/säga :( *Massor med kramar och såklart massor med pussar från mina grisfisar*

http://jennys-marsvin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Flemming

25 juni 2010 20:57

Louise

Jag beklagar verkligen bortgången av Dianthus.
Många gånger har jag skrivit, att efter sorgen kommer alla dom vackra minnena.
Det stämmer, men tyvärr så sätter det ärr i själen att mista någon man älskar antingen dom har två eller fyra ben.

Mina varmaste hälsningar

Flemming

 
Louise

Louise

26 juni 2010 22:28

Tack för era värmande ord. Förhoppningsvis kan de hjälpa mig att stå upp efter denna tragedi.

http://creation.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

27 juni 2010 15:48

De allra finaste tycks alltid vara dom som tas ifrån oss för tidigt :'(
Jag är så ledsen över att du förlorat finaste Dinno, och Cinno. Det är inte rättvist.

Ha det bra var du än är nu Dinno

http://abicos.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

28 juni 2010 11:47

Jag vet inte vad jag ska säga. Som Hanna skriver, det är inte rättvist.

Styrka till dig.

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards