Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Ouff, morgondagen kommer snart

Av Louise - 27 juni 2010 23:30

Imorgon är det lite saker inplanerade. På förmiddagen ska jag till banken med mamma och hämta ut ett gammalt arv jag fick av farfar. Yes, jag investerade hela detta arv i Dianthus operation. Jag tyckte att det inte var mer än rätt att jag betalade detta själv nu när mamma betalat röngten x2, veterinärbesök x2, samt smärtstillande för marsvinen de senaste månaderna. Hon betalar också foder, spån, utställningsavgift, medlemskap i SMF, ja, det mesta. Jag har en så himla givmild mamma!   

Vill jag dock köpa fler marsvin, bygga fler burar/hus åt marsvinen, köpa en duvbur, osv, får jag betala det själv. Tillbehör och djur står jag för. Jag ska nog börja betala medlemskap hos SMF också och en annan plan för morgondagen är att jag ska öppna ett sparkonto på banken, så att jag kan spara pengar för bl.a veterinärbesök åt marsvinen. Jag måste ju växa upp någon gång och börja ta fullt ansvar för marsvinen. Just nu ansvarar jag bara för skötsel och inte den ekonomiska biten.

Annars ska jag också hämta upp en kompis åt Domino imorgon. Antingen en gris som ska få bo här permanent, eller en gris som ska få bo här tills jag funnit permanent sällskap åt honom. Det finns mycket att överväga. Dels vill jag ju att jag ska klicka med den nya grisen, så jag tänker inte ta första bästa och då blir ju kanske en tillfälligt inneboende bra, men samtidigt vet jag inte hur Domino skulle hantera att få byta kompis så snart igen som om ett par veckor eller så(tippar på att jag skulle leta marsvin på SM om jag tar en inneboende). Och tänk om jag fäster mig vid den tillfälliga grisen? Den måste ju tillbaka förr eller senare.



Jaja, hur som helst så kommer jag troligen hem med en till gris imorgon. Dommie behöver verkligen sällskap. Han börjar redan bli en väldigt uttråkad, ledsen gris och jag vill inte att detta ska hinna forma hans personlighet. Han dricker mer, piper mindre, känns nervösare och ligger ofta stilla i buren(pendlar lite mellan matskålen, höet och huset ibland). Nä, han bara måste ha en kompis!

 
 
Hanna

Hanna

28 juni 2010 11:50

Jag har själv funderat på när jag ska säga till mamma och pappa att jag tar över allt ekonomiskt för marsvinen, det känns konstigt att dom betalar (väldigt bra visserligen) spån,hö,mat och vård. Det är ju visserligen inte långt till jag fyller 18 och då har dom väl inget ansvar för djuren längre antar jag... Jag har i vart fall börjat lägga undan pengar åt marsvinen, nästan, för det känns bra att göra.

Vad bra att Domino får en kompis, även om det bara är en tillfällig. Du ska inte ha en DE white då? ;) Fast det dröjer ett tag till.

http://abicos.bloggagratis.se

 
jenny

jenny

29 juni 2010 23:08

dessa grisar ruinerar en ;) betalar allt själv till mina förutom spånet och i längden blir det ganska dyrt faktiskt! Fast det är dom värda ;)

http://jjennnyys.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards